Adversity Often Leads To Prosperity

Adversity Often Leads To Prosperity

پيشرفت در مسير ساخت شبكيه چشم با سلول هاي بنيادي :

پيشرفت در مسير ساخت شبكيه چشم با سلول هاي بنيادي :

دانشمندان ژاپني موفق شدند با استفاده از سلول هاي بنيادي موش، بخشي از كره چشم را بازسازي كنند و به اين وسيله اميدها براي ساخت شبكيه چشم انسان و درمان بيماريهاي ژنتيكي آن تقويت شد.
محققان "موسسه تحقیقات فیزیکی و شیمیایی" در ژاپن برای اولین بار موفق شدند سلول های بنیادی جنینی را در لوله آزمایش کشت دهند و سپس با افزودن پروتئین هایی، این سلول ها را تحریک کنند تا ساختاری شبیه به یک چشم ابتدایی را به وجود آورند.
بر پایه این گزارش، آزمایش ها نشان داد این سلول ها دارای عملکرد عادی هستند و قادرند باهم ارتباط برقرار کنند؛ دانشمندان امیدوارند به زودی بتوانند آزمایش های بالینی را برای پیوند شبکیه آغاز کنند.
این تحقیق بر روی چشم موش انجام شده است اما به گفته محققان ژاپنی هیچ مانعی برای به کار گیری این تکنیک در انسان وجود ندارد.
بر اساس اين گزارش، هر چند هنوز توليد يك چشم كاملا شكل گرفته شامل عدسي، سفيده سخت چشم و قرنيه، امكان پذير نيست اما به گفته دانشمندان ممكن است تا چند سال آينده استفاده از سلولهاي بنيادي انسان با تغييرات اندكي براي توليد بافت شبكيه براي پيوند به چشم انسان امكان پذير شود.
میلیونها انسان در سراسر دنیا از مشکلات بینایی ناشی از شبکیه های آسیب دیده یا از کار افتاده رنج می برند؛ شبکیه بخش انتهایی چشمست که در آن سلول های عصبی نور را به محرک های الکترونیکی و پیام های شیمیایی تبدیل می کنند سپس پیام ها از طریق عصب بینایی به مغز می روند. شبكيه چشم ، در بيماريهاي ژنتيكي مانند آر – پی ، دچار نقص جدي مي شود .



منبع: www.iranrp.ir


نظرات شما عزیزان:

سیاوش
ساعت19:16---30 دی 1390
سلام. من سیاوش هستم 24 سالمه و حدودا هم سن و سال تو هستم خیلی جالب که بعضی خصوصیات ما نزدیک همه و البته بعضی از خصوصیاتمون هم برعکس. میخواستم اول از وبلاگ باحالی که درست کردی تشکر کنم. ولی کاشکی وبلاگت پویاتر و زنده تر بود تعداد بازدیدت تو این چند روزی که سر زدم بد نبوده ولی تعداد نظرات خیلی پایینه و البته خودتون هم خیلی دیر به دیر آپ میکنید. منم بیوگرافیمو به صورت خصوصی میفرسم واست اگه خواستی ویرایششش کن بعد بزارش تو وبلاگ میخوام اولین بیوگرافی بعد خودت مال من باشه. بازم ممنون من هر روز سر میزنم به امید مطالب جدیدت. باور کن تمام مطالب وبلاگتو خوندم همه ب همشو تو این چند روز خوندم. البته بعضی از خبرارو قبلا تو سایتای دیگه خونده بودم. به امید شفا
پاسخ: سلام سیاوش جان. احوالتون؟ من درگیر امتحانا هستم و دیر به دیر به در میام. بیوگرافیتو خوندم اول که خیلی تشکر میکنم که فرستادی دوم که خیلی زندگیت واسم جالب بود بعد امتحانا اگه اجازه بدی میزارمش تو وبلاگ. بازم به وبلاگ سر بزن ممنون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: کورش کریمی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 دی 1390برچسب:رپی,آر-پی,درمان آرپی,شب کوری,شبکیه,درمان شب کوری,رتینیت پیگمنتوزا,رتینیتیس پیگمنتوزا,retinitis pigmentosa,rp,retinitis pigmentosa,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

سلام... به وبلاگ من خوش آمدید. من کورش هستم امیدوارم همه به آرزوهاشون برسن و همه چی روبراه باشه...


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , goodnight.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM